Vi leverer worldwide | Gratis levering i DK over 500,-

Handelsbetingelser

GENERELT

WEIZ.dk er drevet af WEIZ ApS, registreret i Danmark med CVR 2578 5495

Har du spørgsmål er du altid velkommen til at kontakte WEIZ på telefon 3534 1707 i butikkens normale åbningstid onsdag til fredag 11-18 og lørdag 11-15. Du kan også sende en mail til info@weiz.dk. WEIZ bestræber sig på at svare så hurtigt som muligt og maks indenfor 24 timer.

- Alle priser på WEIZ.dk er i danske kroner

- Alle priser er inkl. moms og andre afgifter, men ekskl.fragt. Priserne er dagspriser.

-Vi tager forbehold for fejl i priser, rabatter o.lign.

SÅDAN HANDLER DU HOS WEIZ.DK

  1. Find den eller de varer du ønsker og læg dem i kurven. Gå derefter til kassen.
  2. Indtast dine personlige oplysninger. Du behøver ikke oprette en konto for at handle på WEIZ.dk.
  3. Tjek at alle oplysningerne er korrekte og godkend dem, samt vores forretningsbetingelser.
  4. Vælg betalingsmåde.
  5. Gennemfør betaling via E-pay

Herefter får du tilsendt en bestillingsbekræftelse via e-mail. Dette er blot en bekræftelse på, at vi har modtaget din ordre. Den endelige købsaftale indgås først, når en medarbejder hos WEIZ.dk har behandlet din ordre. WEIZ.dk forbeholder sig ret til at afvise en bestilling, såfremt varen er udsolgt, er angivet med en forkert pris, er umulig at fremskaffe eller af andre årsager.

Du skal være fyldt 18 år for at handle på WEIZ.dk.

BETALING

Hos WEIZ.dk kan du betale med Dankort, Visa/Dankort, Visa, Mastercard, Visa Electron, Maestro og Paypal. Ved dankort og dansk udstedte kort tager vi intet gebyr ved betaling, ved udenlandsk udstedte kreditkort pålægges 3,25%. Beløbet hæves først på dit kort, når varerne afsendes. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Vær opmærksom på, at du med Visa Electron kort, samt visse udenlandske betalingskort vil opleve at pengene bliver hævet på dit kort, inden vi har afsendt varen. Det er din bank, der har reserveret pengene ved at fjerne dem fra din konto og ikke noget, vi har kontrol over. Hvis du annullerer en ordre, efter at have brugt et af disse kort, kan din bank fortsat reservere pengene i op til 30 dage. Kontakt venligst din bank, hvis du har spørgsmål til dette.

FRAGT OG LEVERING

WEIZ.dk leverer fragtfrit ved ordrer over Dkk 500,00 i Danmark. Ordrer under Dkk 500,00 bliver pålagt Dkk 45,00 i fragtgebyr. Weiz lever med GLS til en pakkeshop nær dig eller direkte til din arbejdsplads. Weiz.dk bestræber sig på, at sende dine varer indenfor 1 til 2 hverdage.

"Fri fragt" fungerer som en rabat der udløses når den samlede ordreværdi overstiger Dkk 500,- Returneres dele af en ordre, hvorved den resterende ordreværdi er under Dkk 500,- tilbageholdes der et beløb svarende til Dkk 45,- til dækning af fragtomkostningerne.

Tilvælges "Levering med Postnord direkte til din hjemmeadresse" refunderes kun et beløb svarende til standart levering Dkk 45,- ved returnering.

Hvis en pakke bliver returneret uafhentet fra GLS pakkeshop, forbeholder vi os ret til at tilbageholde et beløb på kr 90,- svarende til det gebyr vi bliver opkrævet for returfragten.

WEIZ.dk leverer "worldwide", leveringe udenfor Danmark koster Dkk 120,00

Uafhentede ordrer der er bestilt til afhentning i vores butik i København vil blive doneret til Røde Kors efter 6 måneder.

FORTRYDELSESRET

Du har altid 14 dages fuld fortrydelsesret når du handler på vores webshop. Dette gælder ikke ved køb i vores fysiske butik i København. Ønsker du at returnere en vare skal du sende en mail til info@weiz.dk, skriv ”retur vare” i emnefeltet. Herefter skal du sende varen retur til os. Du skal benytte vores emballage, da dette beskytter varen mest muligt. Du må naturligvis gerne beholde evt. vedlagte kort eller kataloger. Du betaler selv returporto. Bemærk vi modtager ikke pakker sendt pr efterkrav, ej heller vil pakker sendt uden omdeling til en pakkeshop blive betragtet som en returnering. Bemærk at DAO ikke leverer til erhverv og derfor ikke kan benyttes. WEIZ.dk anbefaler, at du benytter GLS eller pakkepost med Post Danmark, så pakken forsynes med et tracking nummer og forsikring. WEIZ.dk påtager sig intet ansvar for bortkomne pakker. Det er dit ansvar at varen kommer retur inden returfristen udløber. Når vi har modtaget pakken, returnerer vi beløbet til din konto indenfor 7 arbejdsdage. Returpakker sendes direkte til:

WEIZ Copenhagen, Guldbergsgade 5, 2200 København N

SÅDAN RETURNERER DU EN VARE TIL WEIZ.DK

  1. Giv Besked om ønsket returnering: Send en e-mail inden 14 dage til info@weiz.dk skriv ”retur vare” i emnefeltet. Notér venligst navn og ordre nummer i mailen.
  2. Udfyld retursedlen: Sammen med dine varer har du modtaget en returseddel. Udfyld denne og beskriv hvorfor du ønsker at sende dine varer retur.
  3. Pak produktet: Læg produktet pænt sammen i den kollektions-æske du modtog varen i.
  4. Send varerne til os: Herefter sender du varerne til os, vores adresse står på din returseddel. Vi anbefaler, at du benytter GLS eller pakkepost med Post Danmark med levering til erhverv, så pakken forsynes med et tracking nummer og forsikring. Pakker sendt uden omdeling vil ikke blive betragtet som en returnering. Vær venligst opmærksom på, at visse fragtfirmaer som fx DAO ikke leverer til erhverv, og derfor ikke kan benyttes ved returnering.
  5. Du får dine penge retur: Så snart vi modtager din pakke fører vi dine penge retur. Lever produktet ikke op til den standart vi afsendte det i, bliver du kontaktet af vores kundeservice. Se mere under ”Værdiforringelse”

Du er naturligvis også velkommen til at returnere dine varer personligt i vores fysiske butik i København. Dette kan kun ske i butikkens almindelige åbningstid og kun efter aftale. Bemærk venligst at vi ikke har en postkasse eller andre steder hvor en pakke kan deponeres.

GAVEINDPAKNING

Som en ekstra service tilbyder vi at pakke dit køb ind som en flot gave. Dette koster kr 15,- pr pakke. Beløbet refunderes ikke ved returnering.

VÆRDIFORRINELSE

Ifølge nye EU regler for net-handel er det muligt at returnere en vare der har været taget i brug mod at betale for værdiforringelsen af produktet. Som udgangspunkt må du håndtere en vare som du ville have gjort i en fysisk butik, ellers skal du betale for en eventuel værdiforringelse. Hos WEIZ værdisætter vi et nyt ubrugt produkt til 100% af prisen og en brugt vare til 0% af prisen. Har du fjernet prismærket/ plomberingen eller bærer produktet præg af at have været taget i brug, forpligter WEIZ.dk sig til maksimalt at refundere 5% af købsprisen beregnet uden fragt. Vi henviser til Forbrugerombudsmandens "Notat om forbrugerens hæftelse for en eventuel værdiforringelse" der kan læses på www.forbrugerombudsmanden.dk

REKLAMATIONER

Du har to års reklamationsret, hvis fejlen ikke er opstået ved fejlagtigt brug eller ved almindelig slitage. WEIZ.dk forbeholder sig ret til at reparere eller ombytte varen i nævnte rækkefølge.

OPLYSNING OM KLAGEMULIGHEDER

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.


EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse info@weiz.dk

PERSONLIGE OPLYSNINGER

Vi skal bruge dit navn, leveringsadresse, e-mail adresse og telefonnummer for at kunne udføre din ordre. Disse informationer bruges udelukkende til behandling af ordren.

Ingen personlige oplysninger der registreres på WEIZ.dk bliver på noget tidspunkt overdraget, solgt eller gjort tilgængelige for tredjemand. Alle informationer opbevares på betryggende vis, og er kun tilgængelige for medarbejdere hos WEIZ.dk.

♡ Elsker du også kjoler og strik? ♡

Så tilmeld dig vores nyhedsbrev og få tips, gode tilbud & nyheder direkte i din indbakke.

Bare rolig! Vi spammer ikke og du kan framelde dig igen til enhver tid ❤